Ramona Buzoiu – ”Best Contact Center Manager”

DE VORBĂ CU RAMONA BUZOIU, RAIFFEISEN BANK, CÂȘTIGĂTOAREA PREMIULUI ”BEST CONTACT CENTER MANAGER”, ÎN CADRUL ROMANIAN CONTACT CENTER AWARDS 2018

  1. Care crezi că sunt atributele care au contribuit la câștigarea premiului din cadrul Romanian Contact Center Awards? 

Cred că au contribuit experiența mea în call center și faptul că mă identific cu adevărat cu echipele și activitățile pe care le coordonez.

Sincer, cred că nu poți fi manager de call center ani la rând, dacă nu faci asta cu pasiune, implicare și drag de oameni.  Vorbesc oricând cu drag despre fiecare zi petrecută în acest “univers” și cred că se simte. Și mi-am confirmat acest lucru citind scrisorile de recomandare primite de la colegii mei, pentru această competiție.

Cred că sunt și foarte norocoasă să am parte de oameni senzaționali în jurul meu. De fapt ei fac diferența în orice moment.

2. Să ne întoarcem în timp: Ramona la vârsta de 10 ani. Ce fel de copil erai, ce speranțe aveai? Ce îți doreai să devii atunci? Ai reușit să îți îndeplinești visele? 

La vârsta de 10 ani, Ramona era un copil timid, căruia îi era teamă și să vorbească. Am fost un copil cuminte, responsabil și în același timp curios. Nu îmi amintesc ce îmi doream să devin; cu siguranță am avut mai multe idei care s-au schimbat odată cu timpul și experiențele trăite.  Am reușit să îmi îndeplinesc mare parte din dorințe și cel mai mult, m-am bucurat sincer și am apreciat fiecare reușită din viața mea.

3 lucruri pe care le-ai învățat de la familia ta

Am învățat multe lucruri de la toți oamenii care mă înconjoară și în continuare am de învățat de la fiecare.
Am învățat că e important să mă bucur de fiecare mic succes, cât de mărunt ar fi.
Să ajut oamenii care au nevoie, sentimentul este neprețuit și necesită atât de puțin efort.
Am învățat că întotdeauna există o soluție pentru orice problemă.

4. Harta carierei: de unde ai pornit și unde ai ajuns, care a fost primul tău job, cum ai devenit Manager la Raiffeisen Bank? 

Primul meu job, în 2001, a fost de Reprezentant Relații cu Clienții, în cadrul unei companii de telecomunicații. Am crescut odată cu call center-ul lor din Brașov și pentru mine a fost cea mai bună școală pe care o puteam urma. Am parcurs toți pașii unei cariere în call center – am răspuns la apelurile clienților, am oferit apoi suport colegilor în calitate de « Specialist « , am coordonat echipe cu activități diferite, ca Team Leder, urmând apoi să devin manager în cadrul aceleiași companii.

Am avut oportunitatea să coordonez mai multe tipuri de activități: call center, retenție, online, fiecare experiență contribuind la ceea ce am devenit acum.

În 2016 am decis că e momentul să învăț și altceva, din punct de vedere profesional și am intrat în lumea bancară, tot în call center. Am găsit la Raiffeisen o echipă tânără și multe provocări cu care m-am familizarizat mai repede decât mă așteptam. Mă simt extrem de bine în această echipă și vin cu mare plăcere la birou. În fiecare dimineață.

5. Te ajută să te dezvolți un job în industria call center? Cum?

DA DA DA ! Cred cu adevărat că un job în call center este o școală binevenită pentru orice persoană. Eu în call center am învățat să vorbesc, să îmi depășesc limitele, să relaționez frumos cu oamenii din jur. Oricare ar fi domeniul de activitate pentru care te pregătești, o experiență într-un call center îți poate aduce multă valoare pentru viitor.

6. Ce înseamnă pentru tine un angajat bun? 

Un angajat bun este acel membru al echipei care își dă interesul să își îndeplinească obiectivlee, căruia îi pasă de ce se întâmplă în jurul lui și care își respectă colegii, clienții și angajatorul. Un angajat bun face diferența prin atitudine.

7. Ce metode/strategii aplici pentru a menține entuziasmul, implicarea și determinarea echipei tale?

Cel mai important lucru, din punctul meu de vedere, este ca oamenii să înțeleagă de ce li se cer anumite lucruri, care este rolul lor, de ce se iau anumite decizii și atunci sunt perfect capabili și îndreptățiți să decidă cum vor să contribuie mai departe.

Oamenii se implică atunci când simt că sunt apreciați, atunci când sunt ascultați și înțeleși și știu pentru ce luptă. Contează mult să putem crea un echilibru între obiective ambițioase și un mediu de lucru prietenos și deschis.

8. Cum arată o zi din viața ta? (personală și profesională).

Fiecare zi din viața mea, cel puțin în ultima perioadă, este foarte intensă. Fie că sunt la birou sau în timpul liber, îmi place să alternez timpul petrecut pentru rezolvarea unei situații în fața calculatorului cu timpul petrecut cu colegii mei (fie că asta se întâmplă într-o ședință sau la o cafea) cu timpul petrecut alături de oameni cu care împărtășesc pasiuni comune, cu momente de liniște în care simt nevoia să stau singură. Îmi place să mă trezesc devreme (deși amân alarma de 2-3 ori până mă mobilizez) pentru că simt că așa reușesc să fac cât mai multe din lucrurile pe care mi le propun. Ca rutină de fiecare zi, pot menționa intervalul petrecut la birou (nu și conținutul) și o oră de sport- fie că este la sală sau pe străzi, la alergat.

9. Descrie o situație dificilă pe care ai întâmpinat-o ca manager și soluțiile pe care le-ai găsit pentru rezolvarea ei.

Situații dificile și neprevăzute apar în fiecare zi, fără excepție. Dar, în același fel, apar zilnic și soluțiile și important este să comunicăm, să cerem ajutorul celor din jur dacă este nevoie și să nu reacționăm impulsiv. Orice situație are o rezolvare, într-un fel sau altul.

10. Sloganul/motto-ul tău în viață

La finalul zilei, asigură-te că ai facut tot ce ține de tine pentru realizarea obiectivelor.

11. 5 valori care te definesc 

Responsabilitate
Integritate
Curaj
Cooperare
Respect față de cei din jur

12. Ce hobby-uri ai, ce te relaxează/deconectează?

Îmi place mult să fac sport și în special să alerg, activități pe care le-am descoperit cam târziu, aș spune, dar mai bine așa decât niciodată.
Alergatul mă relaxează, mă deconectează, mă învață că limitele mele sunt mult mai departe decât îmi imaginam, mă ambiționează și îmi oferă multe momente de fericire.

13. Ce sfat i-ai da unui tânăr care se află la început de drum? I-ai recomanda un job în industria contact center? De ce?

Să încerce orice îi trece prin cap, până găsește activitatea, echipa pentru care să se trezească cu drag în fiecare dimineață. Să fie curajos și ambițios, să învețe din fiecare experiență. Să îi prețuiască pe cei din jur.
Pentru oricine…sa încerce experiența de call center – fără îndoială câștigi experiențe, lecții de viață, prieteni noi.

14. Dacă ar trebui să faci altceva pentru o zi, ce job ai alege?

Producător al unei emisiuni de televiziune, la NY.

15. Modele personale și profesionale: cine te inspiră și de ce?

M-am gândit la mai multe persoane din viața mea și fiecare este un model din anumite puncte de vedere. Unii mă inspiră prin optimism și atitudinea pozitivă, care inevitabil îți schimbă starea. Alții mă inspiră prin ambiția și perseverența cu care își urmează drumul ales. Alții sunt modele pentru mine prin bunătatea pe care o arată celor din jur, atât de ușor și natural. Important e să înveți de la fiecare acele lucruri care ți se potrivesc.

16. Ce înseamnă succesul pentru tine?

Succesul înseamnă să fiu fericită cu ceea ce fac zi de zi. Atunci când pot face în vreun fel diferența pentru oamenii de lângă mine, am succes.

 

Despre Romanian Contact Center Awards:

Romanian Contact Center Awards, primul eveniment de acest tip din România, organizat de revista Contact Center Magazine, premiază cei mai buni oameni din industria de contact center, o industrie care setează standarde de comunicare și de respect față de clienți, care susține multe arii de business și aduce multiple beneficii.

Leave a Comment