Bogdan Bărbieru (E-Value International) a câștigat titlul de Best Call Center Manager în cadrul celei de-a 10-a ediții a Romanian Contact Center Awards. El ne împărtășește drumul parcurs și recomandările sale pentru cei ce vor să calce pe urmele lui.
Care crezi că sunt atributele care au contribuit la câștigarea premiului din cadrul Romanian Contact Center Awards?
În primul rând, premiul a însemnat o mare bucurie pentru mine și echipa mea precum și o confirmare a activității noastre zilnice. Cu siguranță profesionalismul, pasiunea pentru client, motivația și bucuria cu care facem lucrurile zi de zi, ambiția și dorința continuă de autodepășire au fost aspectele care probabil că ne-au diferențiat.
Să ne întoarcem în timp: Bogdan la vârsta de 10 ani. Ce fel de copil erai, ce speranțe aveai? Ce îți doreai să devii atunci? Ai reușit să îți îndeplinești visele?
Bogdan la vârsta de 10 ani era toată ziua afară, pe terenul de fotbal. Așadar, pe atunci îmi doream să ajung jucător profesionist. Ușor, obiectivele mele s-au schimbat însă sportul a rămas o parte importantă din viața personală iar acum sunt un „căpitan” cu o echipă mai mare și mai frumoasă decât orice echipă de fotbal.
Trei lucruri pe care le-ai învățat de la familia ta.
Familia a fost mereu sursa mea principală de inspirație și motivare. Am învățat foarte multe lucruri de la ei, atât de la părinții mei cât și de la bunicii care sunt cu adevărat niște oameni deosebiți. Dacă ar fi să mă rezum la 3 aspecte aș alege corectitudinea, dorința de a progresa și optimismul căci „binele mereu invinge”.
Harta carierei: de unde ai pornit și unde ai ajuns, care a fost primul tău job, cum ai devenit Manager la E-value?
Drumul meu a început în București cu Facultatea de Științe Politice în Lb.Engleză, fiind ferm convins că voi profesa în jurul acestui domeniu. Profesional însă, am început în Telekom, în Call-Center ca agent, după aproximativ 1 an fiind preluați în e-Value, gestionând primele apeluri ale companiei. Astfel, am devenit e-Value și cariera mea înseamnă e-Value. Mereu am fost un agent bun, acoperind foarte bine atribuțiile mele și la mai puțin de 1 lună în e-Value, am preluat o echipă de 15 agenți, promovând ca Team Leader. Atribuțiile s-au schimbat radical însă calitățile mele m-au ajutat să devin un Team Leader de succes, cu rezultate foarte bune. Astfel, chiar în anul următor am fost desemnat cel mai bun Team Leader al proiectului.
Devotamentul, ambiția și rezultatele m-au recomandat pentru a prelua coordonarea întregului proiect. După mai puțin de un an ca Team Leader am devenit manager de proiect. În prezent, datorită rezultatelor bune pe care proiectul nostru le-a obținut, coordonez activitatea a 3 proiecte în 2 orașe: București și Pitești și păstrez o relație profesională strânsă cu alte două proiecte din Brașov și Bacău.
Ce înseamnă pentru tine un angajat bun?
Un angajat bun este angajatul care își înțelege și asumă rolul sau, înțelege importanța pe care o are indiferent de domeniul în care activează și în special, îmbrățișează progresul și dezvoltarea. Un angajat bun, indiferent de funcția pe care o are, pune clientul pe primul loc, fie că este vorba de client extern sau intern. Este minunat să colaborezi cu astfel de oameni.
Ce metode/strategii aplici pentru a menține entuziasmul, implicarea și determinarea echipei tale?
Rolurile în echipa noastră sunt bine definite și se așează pe specialitatea fiecărui membru. Asemenea unei trupe de jazz, cum îmi place mie să vizualizez echipa, fiecare dintre noi este pregătit să iasă în lumina reflectoarelor și să își pună în valoare talentul. Fiecare are momentul lui să strălucească și este susținut și încurajat de ceilalți membri ai echipei, “din umbra”.
Cum arată o zi din viața ta? (personală și profesională).
Nimic ieșit din comun, ajung la birou, îmi beau cafeaua împreună cu colegii mei, timp în care analizăm ziua/zilele din urmă, stabilim prioritățile zilei și începe “nebunia”. Timpul trece destul de repede în marea majoritate a zilelor, aspect care ne demonstrează încă o dată că suntem pasionați de ceea ce facem. La final de zi ne bucurăm dacă am reușit să ducem la bun sfârșit ce ne-am propus de dimineata și ceea ce mă bucură este că aceste zile au devenit foarte dese.
În plan personal, sportul și jocurile pe consolă îmi ocupă o parte din timp iar în week-end, împreună cu prietena mea, pe cât posibil încercăm să călătorim sau măcar să ne plimbăm prin locurile frumoase ale Bucureștiului.
Descrie o situație dificilă pe care ai întâmpinat-o ca manager și soluțiile pe care le-ai găsit pentru rezolvarea ei.
Din cadrul familiei am preluat un proverb, “un marinar bun nu se construiește pe ape limpezi”. Aceste situații dificile noi le transformăm în oportunități de a ne pune în valoare calitățile și de a mai depăși un obstacol. Totuși, un moment pe care l-am considerat dificil la început, a fost când mai mulți membri, cu diferite roluri, au părăsit proiectul, promovând în cadrul companiei. Am crezut că ne va fi greu să păstrăm performanțele sus însă, a fost un prilej de a descoperi noi talente și nu doar că am păstrat “ștacheta” sus ci chiar am ridicat-o.
Sloganul/motto-ul tău în viață?
Aici e simplu, “All the way up!” așa cum spune și melodia. Suntem aici pentru un timp scurt, hai să facem fiecare clipă să conteze și să mai urcăm o treaptă.
Cinci valori care te definesc?
Respectul necondiționat față de oameni. Fiecare persoană trebuie respectată, indiferend de eticheta pusă de societate.
Responsabilitatea și capacitatea de a-mi asuma deciziile.
Ambiția mă definește, îmi plac provocările și încerc să le depășesc mereu cu o mentalitate sănătoasă.
Pozitivism – Indiferent că discutăm de plan profesional sau personal, îmi este ușor să văd partea pozitivă din fiecare situație și să proiectez pașii pe care trebuie să îi urmez pentru a ajunge unde îmi doresc.
Sinceritate – Sunt o persoană sinceră, mereu am spus lucrurilor pe nume și acest aspect a fost apreciat întotdeauna de oamenii din jurul meu.
Ce hobby-uri ai, ce te relaxează/deconectează?
Sportul este un instrument extraordinar de a mă deconecta de rutina zilnică. Cu câțiva ani în urmă, vreo 10 să tot fie, eram foarte pasionat de jocuri pe calculator. Pasiunea s-a mai stins însă. După o zi lungă, îmi place să mă premiez cu o bere bună și să mai chinui puțin play-station-ul. Îmi place foarte mult să călătoresc și profit de fiecare ocazie care se ivește. Am în plan ca la un moment dat în viață, să îmi iau rucsacul în spate, prietena de mână și să străbatem continentele.
Ce sfat i-ai da unui tânăr care se află la început de drum?
Să fie concentrat, să-și urmeze pasiunea, să fie curios și să învețe tot timpul de la cei din jurul său. Foarte important este să nu piardă oportunitățile atunci când se ivesc și să se urce în acel tren care să-i aducă împlinire pe termen lung. Dacă într-un punct al vieții ești într-un context, valorifică-l la maximum.
Dacă ar trebui să faci altceva pentru o zi, ce job ai alege?
Mi-ar plăcea să experimentez mai multe domenii dar un detaliu mai puțin cunoscut despre mine este că îmi place foarte mult să cânt și să îmi chinui vecinii destul de des cu karaoke. Dacă aș putea să aleg orice pentru o zi, mi-ar plăcea să activez în industria muzicii, să cânt, să produc, să promovez, orice în zona aceasta.
Modele personale și profesionale: cine te inspiră și de ce?
Înainte să am ocazia să lucrez cu un număr atât de mare de oameni ( echipa noastră însumează în acest moment peste 100 de oameni), în funcție de context am avut diferite presonalitati ca model: lideri politici, vizionari, oameni de succes sau artiști. Între timp, am avut onoarea să înțeleg că fiecare om este înzestrat, unii mai norocoși și-au descoperit talentul natural, alții care urmează să îl descopere. Învăț câte ceva de la absolut fiecare om cu care interacționez și este fantastic să vezi cât de frumoși sunt oamenii.
Ce înseamnă succesul pentru tine?
Pentru mine succesul înseamnă să ai motive să zâmbești mereu, să ai aproape oameni frumoși și să pui pasiune în tot ceea ce faci. Ce știu sigur este că succesul, oricum l-ai percepe, nu se atinge întâmplător.
Romanian Contact Center Awards – Interviu cu Bogdan Bărbieru (E-Value International)
Bogdan Bărbieru (E-Value International) a câștigat titlul de Best Call Center Manager în cadrul celei de-a 10-a ediții a Romanian Contact Center Awards. El ne împărtășește drumul parcurs și recomandările sale pentru cei ce vor să calce pe urmele lui.
Care crezi că sunt atributele care au contribuit la câștigarea premiului din cadrul Romanian Contact Center Awards?
În primul rând, premiul a însemnat o mare bucurie pentru mine și echipa mea precum și o confirmare a activității noastre zilnice. Cu siguranță profesionalismul, pasiunea pentru client, motivația și bucuria cu care facem lucrurile zi de zi, ambiția și dorința continuă de autodepășire au fost aspectele care probabil că ne-au diferențiat.
Să ne întoarcem în timp: Bogdan la vârsta de 10 ani. Ce fel de copil erai, ce speranțe aveai? Ce îți doreai să devii atunci? Ai reușit să îți îndeplinești visele?
Bogdan la vârsta de 10 ani era toată ziua afară, pe terenul de fotbal. Așadar, pe atunci îmi doream să ajung jucător profesionist. Ușor, obiectivele mele s-au schimbat însă sportul a rămas o parte importantă din viața personală iar acum sunt un „căpitan” cu o echipă mai mare și mai frumoasă decât orice echipă de fotbal.
Trei lucruri pe care le-ai învățat de la familia ta.
Familia a fost mereu sursa mea principală de inspirație și motivare. Am învățat foarte multe lucruri de la ei, atât de la părinții mei cât și de la bunicii care sunt cu adevărat niște oameni deosebiți. Dacă ar fi să mă rezum la 3 aspecte aș alege corectitudinea, dorința de a progresa și optimismul căci „binele mereu invinge”.
Harta carierei: de unde ai pornit și unde ai ajuns, care a fost primul tău job, cum ai devenit Manager la E-value?
Drumul meu a început în București cu Facultatea de Științe Politice în Lb.Engleză, fiind ferm convins că voi profesa în jurul acestui domeniu. Profesional însă, am început în Telekom, în Call-Center ca agent, după aproximativ 1 an fiind preluați în e-Value, gestionând primele apeluri ale companiei. Astfel, am devenit e-Value și cariera mea înseamnă e-Value. Mereu am fost un agent bun, acoperind foarte bine atribuțiile mele și la mai puțin de 1 lună în e-Value, am preluat o echipă de 15 agenți, promovând ca Team Leader. Atribuțiile s-au schimbat radical însă calitățile mele m-au ajutat să devin un Team Leader de succes, cu rezultate foarte bune. Astfel, chiar în anul următor am fost desemnat cel mai bun Team Leader al proiectului.
Devotamentul, ambiția și rezultatele m-au recomandat pentru a prelua coordonarea întregului proiect. După mai puțin de un an ca Team Leader am devenit manager de proiect. În prezent, datorită rezultatelor bune pe care proiectul nostru le-a obținut, coordonez activitatea a 3 proiecte în 2 orașe: București și Pitești și păstrez o relație profesională strânsă cu alte două proiecte din Brașov și Bacău.
Ce înseamnă pentru tine un angajat bun?
Un angajat bun este angajatul care își înțelege și asumă rolul sau, înțelege importanța pe care o are indiferent de domeniul în care activează și în special, îmbrățișează progresul și dezvoltarea. Un angajat bun, indiferent de funcția pe care o are, pune clientul pe primul loc, fie că este vorba de client extern sau intern. Este minunat să colaborezi cu astfel de oameni.
Ce metode/strategii aplici pentru a menține entuziasmul, implicarea și determinarea echipei tale?
Rolurile în echipa noastră sunt bine definite și se așează pe specialitatea fiecărui membru. Asemenea unei trupe de jazz, cum îmi place mie să vizualizez echipa, fiecare dintre noi este pregătit să iasă în lumina reflectoarelor și să își pună în valoare talentul. Fiecare are momentul lui să strălucească și este susținut și încurajat de ceilalți membri ai echipei, “din umbra”.
Cum arată o zi din viața ta? (personală și profesională).
Nimic ieșit din comun, ajung la birou, îmi beau cafeaua împreună cu colegii mei, timp în care analizăm ziua/zilele din urmă, stabilim prioritățile zilei și începe “nebunia”. Timpul trece destul de repede în marea majoritate a zilelor, aspect care ne demonstrează încă o dată că suntem pasionați de ceea ce facem. La final de zi ne bucurăm dacă am reușit să ducem la bun sfârșit ce ne-am propus de dimineata și ceea ce mă bucură este că aceste zile au devenit foarte dese.
În plan personal, sportul și jocurile pe consolă îmi ocupă o parte din timp iar în week-end, împreună cu prietena mea, pe cât posibil încercăm să călătorim sau măcar să ne plimbăm prin locurile frumoase ale Bucureștiului.
Descrie o situație dificilă pe care ai întâmpinat-o ca manager și soluțiile pe care le-ai găsit pentru rezolvarea ei.
Din cadrul familiei am preluat un proverb, “un marinar bun nu se construiește pe ape limpezi”. Aceste situații dificile noi le transformăm în oportunități de a ne pune în valoare calitățile și de a mai depăși un obstacol. Totuși, un moment pe care l-am considerat dificil la început, a fost când mai mulți membri, cu diferite roluri, au părăsit proiectul, promovând în cadrul companiei. Am crezut că ne va fi greu să păstrăm performanțele sus însă, a fost un prilej de a descoperi noi talente și nu doar că am păstrat “ștacheta” sus ci chiar am ridicat-o.
Sloganul/motto-ul tău în viață?
Aici e simplu, “All the way up!” așa cum spune și melodia. Suntem aici pentru un timp scurt, hai să facem fiecare clipă să conteze și să mai urcăm o treaptă.
Cinci valori care te definesc?
Ce hobby-uri ai, ce te relaxează/deconectează?
Sportul este un instrument extraordinar de a mă deconecta de rutina zilnică. Cu câțiva ani în urmă, vreo 10 să tot fie, eram foarte pasionat de jocuri pe calculator. Pasiunea s-a mai stins însă. După o zi lungă, îmi place să mă premiez cu o bere bună și să mai chinui puțin play-station-ul. Îmi place foarte mult să călătoresc și profit de fiecare ocazie care se ivește. Am în plan ca la un moment dat în viață, să îmi iau rucsacul în spate, prietena de mână și să străbatem continentele.
Ce sfat i-ai da unui tânăr care se află la început de drum?
Să fie concentrat, să-și urmeze pasiunea, să fie curios și să învețe tot timpul de la cei din jurul său. Foarte important este să nu piardă oportunitățile atunci când se ivesc și să se urce în acel tren care să-i aducă împlinire pe termen lung. Dacă într-un punct al vieții ești într-un context, valorifică-l la maximum.
Dacă ar trebui să faci altceva pentru o zi, ce job ai alege?
Mi-ar plăcea să experimentez mai multe domenii dar un detaliu mai puțin cunoscut despre mine este că îmi place foarte mult să cânt și să îmi chinui vecinii destul de des cu karaoke. Dacă aș putea să aleg orice pentru o zi, mi-ar plăcea să activez în industria muzicii, să cânt, să produc, să promovez, orice în zona aceasta.
Modele personale și profesionale: cine te inspiră și de ce?
Înainte să am ocazia să lucrez cu un număr atât de mare de oameni ( echipa noastră însumează în acest moment peste 100 de oameni), în funcție de context am avut diferite presonalitati ca model: lideri politici, vizionari, oameni de succes sau artiști. Între timp, am avut onoarea să înțeleg că fiecare om este înzestrat, unii mai norocoși și-au descoperit talentul natural, alții care urmează să îl descopere. Învăț câte ceva de la absolut fiecare om cu care interacționez și este fantastic să vezi cât de frumoși sunt oamenii.
Ce înseamnă succesul pentru tine?
Pentru mine succesul înseamnă să ai motive să zâmbești mereu, să ai aproape oameni frumoși și să pui pasiune în tot ceea ce faci. Ce știu sigur este că succesul, oricum l-ai percepe, nu se atinge întâmplător.
Author
Recent Posts
CX Day Is Every Day
octombrie 1, 2024Cum să redefinim experiența clienților în 2025, la Customer Experience Forum
septembrie 27, 2024Romanian AI Days
septembrie 25, 2024Categories