Mutualized Customer Care Center Director @ Schneider Electric
Elena Gradinaru
Piața serviciilor de outsourcing a evoluat într-un ritm foarte accelerat în Europa, cifrele dezvăluind o rapidă depășire a statutului său în curs de dezvoltare în regiune. Potrivit Colliers International, primele 100 de companii de outsourcing la nivel mondial sunt deja în regiune de 2 ani.
Europa Centrală și de Est reprezintă o destinație viabilă pentru externalizare, o provocare pentru poziția Europei de Vest la nivel mondial. Europa Centrală este adesea aleasă ca destinație off-shore din cauza industriei sale mature și forței de muncă cu înaltă calificare. Bulgaria, Polonia și România sunt preferatele marilor jucători.
Regiunea balcanică oferă, de asemenea, posibilitatea externalizării în mai multe orașe din aceeași țară, fiecare dintre ele oferind personal talentat și competent. Mai mult decât atât, orașe care se situează imediat după coordonatele capitalei sunt din ce în ce mai competitive, oferind costuri mai bune, forță de muncă calificată și un mediu de afaceri solid și stabil.
Elena Grădinaru, în prezent Mutualised Customer Care Center Director în cadrul Schneider Electric, vorbește despre dezvoltarea pieței locale în context european și modul în care echipele multiculturale se adaptează trendurilor domeniului.
Caracteristicile locului de muncă sunt criterii esențiale pentru performanță, obținută prin dedicare și lucru în echipă. Viziunea viitorului este deja un mod de lucru pentru Elena, care își exercită competențele de management, planificare și setarea proceselor și a strategiilor, implementând abordări inovatoare de-a lungul întregii cariere, întotdeauna în industria de customer care. Aceștia sunt pilonii succesului atins în companii precum DHL, EFG Retail Services (Banc Post), Oracle, Royal Bank of Scotland și Unicredit.
Elena coordonează la acest moment departamentul de Customer Care din București, care numără 120 de angajați vorbitori a 17 limbi străine. Aceștia asigură suport la cel mai înalt nivel pentru 25 de țări. Diversitatea este un atribut apreciat într-o astfel de echipă, iar Elena încurajează deschiderea, exprimarea liberă și creativitatea. Crede în echipa ei și consideră că scopul ei este acela de a-i ajuta să-și dezvolte pasiunile și calitățile.
Armonia acestor valori și competențele sunt trăsăturile care o definesc și care o ajută să păstreze echilibrul între rolul de mamă super erou a gemenilor și manager de succes la scară globală.
Care sunt beneficiile industriei de shared services la nivel internaţional? Cum sunt ele influențate de evenimentele socio-politice?
Eficiența de care dă dovadă industria de shared services se datorează în primul rând oamenilor extraordinari care activează în aceasta, întrucât discutăm în primul rând de o relaționare la nivel internațional în cadrul unei organizații unde comunicarea reprezintă elementul decisiv. România și-a făcut deja un renume prin faptul că o parte semnificativă a forței de muncă are competențe lingvistice deosebite, vorbind fluent cel puțin două limbi străine. Acest lucru reprezintă una dintre cerințele majore pentru a fi recrutat într-un astfel de centru.
Pe lângă calitățile lingvistice deosebite, românii dau dovadă și de un interes deosebit în ceea ce privește echilibrul dintre soft skills și abilități tehnice. Tinerii preferă de cele mai multe ori să se angajeze încă de pe băncile facultăților, învățând astfel foarte repede. Aceștia demonstrează totodată că se pot integra și adapta cu mare ușurință la cultura organizațională, participând activ cu idei inovatoare pentru business.
Din perspectivă economică, industria de shared services aduce companiilor, la nivel internațional, beneficii evidente legate de reducerea costurilor și utilizarea mai eficientă a resurselor umane și materiale din interiorul organizației. Colaborarea de succes în cadrul industriei se reflectă direct în relația cu clienții și partenerii de business.
Pentru a exemplifica, acest concept a fost implementat în cadrul Schneider Electric pentru a standardiza tranzacțiile la nivel internaţional şi pentru a promova cele mai bune practici de business, un mediu proactiv în rândul angajaţilor, asigurându-ne astfel că oferim același serviciu de calitate clienților noștri. Ne putem mândri cu faptul că am reușit să transformăm hub-ul din București totodată și într-un centru important de training, concentrându-ne așadar pe dezvoltarea continuă a angajaților noști. Diversitatea multiculturală prezentă în centru și programele de training uniformizate ne oferă posibilitatea de a livra clienților noștri aceeași calitate, personalizată însă din punct de vedere cultural-politic.
Dintr-o perspectivă strict axată pe business, în interiorul grupului Schneider Electric, componenta de shared services contribuie la o centralizare a tuturor subsidiarelor din cele peste 190 de țări în care operăm, o interconectare a departamentelor, dar şi o mai bună cunoaştere a angajaţilor şi a culturilor din care provin. Toate acestea ne permit să avem o perspectivă de ansamblu asupra acțiunilor pe care trebuie să le luăm la nivelul companiei pentru a ne îmbunătăţi serviciile din front, middle şi back-offices şi a ne adapta strategia la nivel global, în funcţie de nevoile angajaților.
Evenimentele socio-politice pot influența, desigur, deciziile multinaționalelor de a-și deschide centre de shared services într-o țară sau alta, într-o regiune sau alta. Cât de sigură este o țară pentru investiții, previzibilitatea oferită de legislație, caracteristicile și evoluția forței de muncă, toți aceștia sunt factori foarte importanți care contribuie la dezvoltarea industriilor de shared services.
În același timp, față de alte țări care au costuri cel puțin la fel de reduse cu forța de muncă, avantajul României este un context geopolitic ce oferă o stabilitate favorabilă investițiilor, întărită de faptul că suntem membri ai Uniunii Europene.
Care este factorul sau care sunt factorii care au transformat România într-o destinaţie preferată pentru companiile de shared services?
După cum am menționat și mai devreme, România dă dovadă constant de oameni talentați, cu aptitudini multiple și cu o deschidere fascinantă către învățat. Calitățile lingvistice care demonstrează că România este destinația perfectă pentru companiile de shared service nu se datorează numai multitudinii și varietății de limbi cunoscute, ceea ce reprezintă și realitatea actuală, cât mai ales nivelului avansat al stăpânirii acestora.
Pe lângă aptitudinile extraordinare de comunicare, este de subliniat faptul că tinerii sunt dispuși să își lărgească orizontul constant printr-o deosebită sete de cunoaștere. Astfel, absolvenți ai profilelor umaniste dobândesc capacități și cunoștințe tehnice într-un timp foarte scurt, devenind astfel angajații mult căutați de organizațiile care implementează conceptul de shared services.
În ultimii doi ani, România a devenit una dintre destinațiile preferate ale companiilor de shared services, și datorită costurilor competitive asociate forței de muncă. Bineînţeles, un alt factor pe care îl putem lua în considerare este internetul de mare viteză, care oferă beneficii majore companiilor, mai ales celor care operează în industriile Hi-Tech.
Cum aţi convinge un potențial partener să deschidă o sucursală în România? Care sunt argumentele pe care i le puteţi enumera?
Este mai mult decât evident că România se remarcă în primul rând prin oamenii profesioniști, implicați, deschiși și bine pregătiți. Acestea sunt calități dorite și vânate de orice angajator, iar deschiderea unei sucursale în România reprezintă astfel o oportunitate de dezvoltare la nivel organizațional și internațional foarte profitabilă, atât din punct de vedere al talentelor, cât și al costurilor.
Diversitatea culturală față de care românii sunt deschiși reprezintă un plus la nivel comunicațional în companii, punând bazele unor valori organizaționale precum deschidere, creativitate, inovație și implicare activă. Diversitatea culturală este un bun de care ne bucurăm în Schneider Electric în primul rând din perspectiva învățării, întrucât schimbul de experiență se dovedește a fi foarte aparte, de la angajat la angajat, generând astfel cunoștințe pe care nu le poate acoperi un training direct.
Pe lângă valorile pe care le poate consolida diversitatea organizațională și culturală, putem spune că aceasta facilitează și managementul schimbării, oamenii fiind mult mai deschiși la nou, la necunoscut, la inovație.
Interesul pentru job-uri în industria shared services nu este restrâns însă numai în cadrul românilor, întrucât noi ne bucurăm deja de un număr semnificativ de străini care au ales Schneider Electric România ca angajator și dezvoltator pe plan profesional, făcând astfel România și mai competitivă pe piață.
De vorbă cu Elena Grădinaru
Mutualized Customer Care Center Director @ Schneider Electric
Piața serviciilor de outsourcing a evoluat într-un ritm foarte accelerat în Europa, cifrele dezvăluind o rapidă depășire a statutului său în curs de dezvoltare în regiune. Potrivit Colliers International, primele 100 de companii de outsourcing la nivel mondial sunt deja în regiune de 2 ani.
Europa Centrală și de Est reprezintă o destinație viabilă pentru externalizare, o provocare pentru poziția Europei de Vest la nivel mondial. Europa Centrală este adesea aleasă ca destinație off-shore din cauza industriei sale mature și forței de muncă cu înaltă calificare. Bulgaria, Polonia și România sunt preferatele marilor jucători.
Regiunea balcanică oferă, de asemenea, posibilitatea externalizării în mai multe orașe din aceeași țară, fiecare dintre ele oferind personal talentat și competent. Mai mult decât atât, orașe care se situează imediat după coordonatele capitalei sunt din ce în ce mai competitive, oferind costuri mai bune, forță de muncă calificată și un mediu de afaceri solid și stabil.
Elena Grădinaru, în prezent Mutualised Customer Care Center Director în cadrul Schneider Electric, vorbește despre dezvoltarea pieței locale în context european și modul în care echipele multiculturale se adaptează trendurilor domeniului.
Caracteristicile locului de muncă sunt criterii esențiale pentru performanță, obținută prin dedicare și lucru în echipă. Viziunea viitorului este deja un mod de lucru pentru Elena, care își exercită competențele de management, planificare și setarea proceselor și a strategiilor, implementând abordări inovatoare de-a lungul întregii cariere, întotdeauna în industria de customer care. Aceștia sunt pilonii succesului atins în companii precum DHL, EFG Retail Services (Banc Post), Oracle, Royal Bank of Scotland și Unicredit.
Elena coordonează la acest moment departamentul de Customer Care din București, care numără 120 de angajați vorbitori a 17 limbi străine. Aceștia asigură suport la cel mai înalt nivel pentru 25 de țări. Diversitatea este un atribut apreciat într-o astfel de echipă, iar Elena încurajează deschiderea, exprimarea liberă și creativitatea. Crede în echipa ei și consideră că scopul ei este acela de a-i ajuta să-și dezvolte pasiunile și calitățile.
Armonia acestor valori și competențele sunt trăsăturile care o definesc și care o ajută să păstreze echilibrul între rolul de mamă super erou a gemenilor și manager de succes la scară globală.
Care sunt beneficiile industriei de shared services la nivel internaţional? Cum sunt ele influențate de evenimentele socio-politice?
Eficiența de care dă dovadă industria de shared services se datorează în primul rând oamenilor extraordinari care activează în aceasta, întrucât discutăm în primul rând de o relaționare la nivel internațional în cadrul unei organizații unde comunicarea reprezintă elementul decisiv. România și-a făcut deja un renume prin faptul că o parte semnificativă a forței de muncă are competențe lingvistice deosebite, vorbind fluent cel puțin două limbi străine. Acest lucru reprezintă una dintre cerințele majore pentru a fi recrutat într-un astfel de centru.
Pe lângă calitățile lingvistice deosebite, românii dau dovadă și de un interes deosebit în ceea ce privește echilibrul dintre soft skills și abilități tehnice. Tinerii preferă de cele mai multe ori să se angajeze încă de pe băncile facultăților, învățând astfel foarte repede. Aceștia demonstrează totodată că se pot integra și adapta cu mare ușurință la cultura organizațională, participând activ cu idei inovatoare pentru business.
Din perspectivă economică, industria de shared services aduce companiilor, la nivel internațional, beneficii evidente legate de reducerea costurilor și utilizarea mai eficientă a resurselor umane și materiale din interiorul organizației. Colaborarea de succes în cadrul industriei se reflectă direct în relația cu clienții și partenerii de business.
Pentru a exemplifica, acest concept a fost implementat în cadrul Schneider Electric pentru a standardiza tranzacțiile la nivel internaţional şi pentru a promova cele mai bune practici de business, un mediu proactiv în rândul angajaţilor, asigurându-ne astfel că oferim același serviciu de calitate clienților noștri. Ne putem mândri cu faptul că am reușit să transformăm hub-ul din București totodată și într-un centru important de training, concentrându-ne așadar pe dezvoltarea continuă a angajaților noști. Diversitatea multiculturală prezentă în centru și programele de training uniformizate ne oferă posibilitatea de a livra clienților noștri aceeași calitate, personalizată însă din punct de vedere cultural-politic.
Dintr-o perspectivă strict axată pe business, în interiorul grupului Schneider Electric, componenta de shared services contribuie la o centralizare a tuturor subsidiarelor din cele peste 190 de țări în care operăm, o interconectare a departamentelor, dar şi o mai bună cunoaştere a angajaţilor şi a culturilor din care provin. Toate acestea ne permit să avem o perspectivă de ansamblu asupra acțiunilor pe care trebuie să le luăm la nivelul companiei pentru a ne îmbunătăţi serviciile din front, middle şi back-offices şi a ne adapta strategia la nivel global, în funcţie de nevoile angajaților.
Evenimentele socio-politice pot influența, desigur, deciziile multinaționalelor de a-și deschide centre de shared services într-o țară sau alta, într-o regiune sau alta. Cât de sigură este o țară pentru investiții, previzibilitatea oferită de legislație, caracteristicile și evoluția forței de muncă, toți aceștia sunt factori foarte importanți care contribuie la dezvoltarea industriilor de shared services.
În același timp, față de alte țări care au costuri cel puțin la fel de reduse cu forța de muncă, avantajul României este un context geopolitic ce oferă o stabilitate favorabilă investițiilor, întărită de faptul că suntem membri ai Uniunii Europene.
Care este factorul sau care sunt factorii care au transformat România într-o destinaţie preferată pentru companiile de shared services?
După cum am menționat și mai devreme, România dă dovadă constant de oameni talentați, cu aptitudini multiple și cu o deschidere fascinantă către învățat. Calitățile lingvistice care demonstrează că România este destinația perfectă pentru companiile de shared service nu se datorează numai multitudinii și varietății de limbi cunoscute, ceea ce reprezintă și realitatea actuală, cât mai ales nivelului avansat al stăpânirii acestora.
Pe lângă aptitudinile extraordinare de comunicare, este de subliniat faptul că tinerii sunt dispuși să își lărgească orizontul constant printr-o deosebită sete de cunoaștere. Astfel, absolvenți ai profilelor umaniste dobândesc capacități și cunoștințe tehnice într-un timp foarte scurt, devenind astfel angajații mult căutați de organizațiile care implementează conceptul de shared services.
În ultimii doi ani, România a devenit una dintre destinațiile preferate ale companiilor de shared services, și datorită costurilor competitive asociate forței de muncă. Bineînţeles, un alt factor pe care îl putem lua în considerare este internetul de mare viteză, care oferă beneficii majore companiilor, mai ales celor care operează în industriile Hi-Tech.
Cum aţi convinge un potențial partener să deschidă o sucursală în România? Care sunt argumentele pe care i le puteţi enumera?
Este mai mult decât evident că România se remarcă în primul rând prin oamenii profesioniști, implicați, deschiși și bine pregătiți. Acestea sunt calități dorite și vânate de orice angajator, iar deschiderea unei sucursale în România reprezintă astfel o oportunitate de dezvoltare la nivel organizațional și internațional foarte profitabilă, atât din punct de vedere al talentelor, cât și al costurilor.
Diversitatea culturală față de care românii sunt deschiși reprezintă un plus la nivel comunicațional în companii, punând bazele unor valori organizaționale precum deschidere, creativitate, inovație și implicare activă. Diversitatea culturală este un bun de care ne bucurăm în Schneider Electric în primul rând din perspectiva învățării, întrucât schimbul de experiență se dovedește a fi foarte aparte, de la angajat la angajat, generând astfel cunoștințe pe care nu le poate acoperi un training direct.
Pe lângă valorile pe care le poate consolida diversitatea organizațională și culturală, putem spune că aceasta facilitează și managementul schimbării, oamenii fiind mult mai deschiși la nou, la necunoscut, la inovație.
Interesul pentru job-uri în industria shared services nu este restrâns însă numai în cadrul românilor, întrucât noi ne bucurăm deja de un număr semnificativ de străini care au ales Schneider Electric România ca angajator și dezvoltator pe plan profesional, făcând astfel România și mai competitivă pe piață.
Author
View all posts
Recent Posts
Prima Soluție Hibrid de Telemedicină din Lume va fi Disponibilă în România începând cu 2023
noiembrie 17, 2022La nivel global, doar 12% din companii au atins nivelul de maturitate in aria de customer experience.
martie 2, 2020Quality Control Management, platformă de management calitate dezvoltată de către Mediatel Data și Claim Expert
martie 2, 2020Categories