Customer Experience este un concept teoretizat din marketing cu influență semnificativă în business-ul zilelor noastre. Este singurul mod în care poți construi și susține în piață un avantaj durabil și competitiv. O știm cu toții, chiar și competiția.
Un alt aspect asupra căruia toți suntem de acord este influența majoră pe care o are un Contact Center în impactul cumulativ al tuturor interacțiunilor între companie și client, adică asupra Customer Experience.
În ziua de astăzi leaderii sunt influențați de dinamica și complexitatea activității în acest domeniu petrecând mai mult timp în zona operațională, trasând sarcini punctuale subordonaților, rezolvând probleme punctuale și executând ei înșiși task-uri care țin mai mult sau mai puțin de responsabilitățile unui manager. Prin urmare, deși la nivel declarativ toți ne lăudăm cu existența unui proces de management al performanței, în realitate foarte puțin aplicăm principiile esențiale ale unui astfel de proces.
De cele mai multe ori, când diagnosticăm un rezultat slab ce ține de Customer Experience, invariabil logica analizei ne duce către nerespectarea standardelor de către agenți și apoi către cel care ar fi trebuit să asigure calitatea transmiterii informației către clienți.
Deci da, team leaderii ar putea să facă mai mult și mai bine. Management aș zice. Al performanței.
Dacă ar fi să întrebați un agent în ce măsură team leaderul lui l-a ajutat în a-și stabili un obiectiv pentru a fi proactiv, ce credeți că ar răspunde? Sau dacă l-ați ruga să dea exemplu de situații în care ar putea să demonstreze proactivitatea.
Vă propun să ne reamintim bazele teoretice ale rolului pe care team leaderul îl are în managamentul performanței.
Managementul performanței în Contact Center este procesul prin care leaderii se asigură că cei pe care îi coordonează au o înțelegere comună asupra obiectivelor, responsabilităților și rezultatelor așteptate, împărtașesc feedback în privința performanței, identifică oportunități de dezvoltare și evaluează consecvent și corect rezultatele performanței.
Acest proces sistematic și continuu ce are ca scop îmbunătățirea performanței și susține îndeplinirea obiectivelor, creează un mediu de lucru care:
Prețuiește îmbunătățirea continuă.
Se adaptează bine la schimbare.
Se depun eforturi pentru a atinge obiective ambițioase.
Încurajează creativitatea.
Promovează învățarea și dezvoltarea profesională.
Motivant și plin de satisfacții pentru angajați.
Motivația angajaților de a fi loiali și a se implica în atingerea obiectivelor depinde în cea mai mare masură de consecvența și corectitudinea procesului prin care:
Îmbunătățirea performanței și dezvoltarea personală este planificată și organizată proactiv.
Obiectivele sunt definite și exprimate specific și realist.
Performanța este analizată, evaluată, recompensată și corectată.
Progresul este măsurat prin monitorizarea performanței.
Rezultatele performanței sunt comunicate cu o frecvență ce stimulează progresul.
Stimularea performanței se face cel puțin prin feedback și coaching.
ȚINE CONT!
Managementul performanței este un proces strategic, în sensul că asigură alinierea obiectivelor individuale și de echipă la obiectivele strategice ale organizației.
Este un proces continuu, nu un ritual anual.
Păstrați-l simplu! Sistemul de management al performanței nu trebuie să fie supra elaborat sau birocratic.
Trebuie să fie coordonat de către managementul de linie, de către superiorul direct al fiecărui angajat. Nu este proprietatea departamentului de resurse umane.
Managementul performanței va funcționa corespunzător numai cu sprijin total din partea conducerii superioare a companiei.
Pentru a funcționa are de asemenea nevoie de contribuția și implicarea eficientă a managerilor de linie. Acest lucru nu va fi posibil în cazul în care procedurile sunt prea complicate sau în cazul în care, odată cu introducerea procesului de management al performanței, implicarea și consultarea, comunicarea și instruirea oamenilor nu a avut loc.
Managementul performanței are ca scop dezvoltarea oamenilor, îmbunătățirea performanței acestora. Nu este vorba doar despre acordarea de note și calificative pentru susținerea deciziilor de recompensare financiară a angajaților și nu este cu siguranță un instrument de a “scăpa” de persoanele nedorite.
Managementul performanței implică un dialog continuu între manageri și oamenii din subordine. Dialogul se bazează pe îndeplinirea obiectivelor, pe analiza performanței și pe feedback-ul constructiv. Conduce la îmbunătățirea performanței și la construirea planurilor de dezvoltare personală. Nu este un mecanism de constrângere sau de control.
Rolul unui team leader din contact center în managementul performanței
În general, rolul unui team leader din Customer Care este acela de a asigura îndeplinirea obiectivelor echipei pe care o coordonează prin:
Direcționarea și propagarea strategiei organizației la nivel de individ: înțelegerea, transpunerea strategiei în obiective, comunicarea și suportul oferit echipei în atingerea acestora;
Responsabilitățile acestuia sunt împărțite în trei categorii: cele legate de business, de oameni și procese.
În ceea ce privește managementul performanței, responsabilități esențiale ale team leader-ului sunt:
Stabilirea obiectivelor de lucru la nivel de echipă și individual aliniate cu strategia organizației.
Stabilirea standardelor de performanță.
Comunicarea obiectivelor și standardelor cu scopul de a fi înțelese și atinse de fiecare membru al echipei.
Comunicarea consecințelor performanței.
Monitorizarea performanței zilnice, lunare, trimestriale, anuale a echipei.
Ajustarea performanței individuale și de echipa prin folosirea adaptată a instrumentelor de dezvoltare.
Repartizarea, alocarea și evaluarea activităților.
Evaluarea performanței.
Planificarea acțiunilor necesare pentru atingerea obiectivelor ca urmare a nivelului atins în performanța individuală și la nivel de echipă.
Recompensarea performanței.
Transpune aceste responsabilități în planuri de echipă și individuale de îndeplinire a obiectivelor, cu obiective SMART, acțiuni specifice și adaptate modului de integrare al agenților pe care îi coordonezi.
Rolul unui TEAM LEADER din contact center în managementul performanței
Managementul performanței în contact center
Customer Experience este un concept teoretizat din marketing cu influență semnificativă în business-ul zilelor noastre. Este singurul mod în care poți construi și susține în piață un avantaj durabil și competitiv. O știm cu toții, chiar și competiția.
Un alt aspect asupra căruia toți suntem de acord este influența majoră pe care o are un Contact Center în impactul cumulativ al tuturor interacțiunilor între companie și client, adică asupra Customer Experience.
În ziua de astăzi leaderii sunt influențați de dinamica și complexitatea activității în acest domeniu petrecând mai mult timp în zona operațională, trasând sarcini punctuale subordonaților, rezolvând probleme punctuale și executând ei înșiși task-uri care țin mai mult sau mai puțin de responsabilitățile unui manager. Prin urmare, deși la nivel declarativ toți ne lăudăm cu existența unui proces de management al performanței, în realitate foarte puțin aplicăm principiile esențiale ale unui astfel de proces.
De cele mai multe ori, când diagnosticăm un rezultat slab ce ține de Customer Experience, invariabil logica analizei ne duce către nerespectarea standardelor de către agenți și apoi către cel care ar fi trebuit să asigure calitatea transmiterii informației către clienți.
Deci da, team leaderii ar putea să facă mai mult și mai bine. Management aș zice. Al performanței.
Dacă ar fi să întrebați un agent în ce măsură team leaderul lui l-a ajutat în a-și stabili un obiectiv pentru a fi proactiv, ce credeți că ar răspunde? Sau dacă l-ați ruga să dea exemplu de situații în care ar putea să demonstreze proactivitatea.
Vă propun să ne reamintim bazele teoretice ale rolului pe care team leaderul îl are în managamentul performanței.
Managementul performanței în Contact Center este procesul prin care leaderii se asigură că cei pe care îi coordonează au o înțelegere comună asupra obiectivelor, responsabilităților și rezultatelor așteptate, împărtașesc feedback în privința performanței, identifică oportunități de dezvoltare și evaluează consecvent și corect rezultatele performanței.
Acest proces sistematic și continuu ce are ca scop îmbunătățirea performanței și susține îndeplinirea obiectivelor, creează un mediu de lucru care:
Motivația angajaților de a fi loiali și a se implica în atingerea obiectivelor depinde în cea mai mare masură de consecvența și corectitudinea procesului prin care:
Îmbunătățirea performanței și dezvoltarea personală este planificată și organizată proactiv.
ȚINE CONT!
Rolul unui team leader din contact center în managementul performanței
În general, rolul unui team leader din Customer Care este acela de a asigura îndeplinirea obiectivelor echipei pe care o coordonează prin:
În ceea ce privește managementul performanței, responsabilități esențiale ale team leader-ului sunt:
Transpune aceste responsabilități în planuri de echipă și individuale de îndeplinire a obiectivelor, cu obiective SMART, acțiuni specifice și adaptate modului de integrare al agenților pe care îi coordonezi.
Author
Recent Posts
CX Day Is Every Day
octombrie 1, 2024Cum să redefinim experiența clienților în 2025, la Customer Experience Forum
septembrie 27, 2024Romanian AI Days
septembrie 25, 2024Categories